Англія – країна, nbsp; у якій зародився не лише футбол, а й форма для гравців. Це один із головних атрибутів гри, який з’явився вперше наприкінці ХІХ століття. Про комфорт мови не було – светри, грубі черевики, довгі шкарпетки, широкі спортивні штани. Згодом штани модернізували у шорти. 1939 року футболісти вперше вийшли на поле з ігровими номерами на футболках. І лише після 1945 року одяг футболістів почали вдосконалювати. З кожним роком вона ставала більш комфортною та красивою. Велика увага приділялася і кольоровій гамі, яка представляла історію клубу.
Футбольна форма – це індивідуальність команди, дисципліна, командний дух, гордість приналежності до клубу. Більшість футболістів у дитячі роки мріють одягнути футболку улюбленого клубу і якщо вони досягають згодом своєї дитячої мрії – це дуже круто.
Спорт та футбол захоплює багатьох із дитячих років. Якому хлопчику, який ганяє футбольний м’яч цілими днями у дворі, не хочеться забивати голи у футболці з ігровим номером Салаха, Холана, Габріеля Мартінеллі? Чи надіти бутси, як у Філа Фодена чи Олександра Зінченка? Звичайно, всі пацани прагнуть потрапити у свята-святих – футбольний магазин. Але батьки не завжди мають час. У такому разі на допомогу приходить інтернет-магазин футбольних товарів, де в кілька кліків можна придбати все для, можливо, майбутньої зірки київського. “Динамо”, “Шахтаря” або навіть “Манчестер Юнайтед” – форму, щитки, гетри та футбольне взуття. Магазин Football Mall надає широкий вибір футбольного екіпірування. Тут можна придбати також м’ячі та зручні бутси.
Якщо ви вже зайшли на сайт інтернет-магазину та подивилися на футболки чи бутси, можна сміливо повертатися до Англії та футболістів. Які ж бренди “одягають” гравців АПЛ?
Форма
Кожен виробник спортивного одягу мріє одягнути двадцятку найкращих команд Англії. Це не лише престижно, а й приносить величезні гроші. Укладаючи контракт із клубом, бренд упевнений, що його логотип побачить увесь світ. Реклама виробника світиться на стадіонах під час матчу, логотип красується на футболках гравців та на всіх сторінках соціальних мереж клубу.
До сезону 2023/2024 місце лідера посідали Адідас та Найк. Але в 2023 році багато англійських клубів звернули увагу на менш розкручені, але не поступаються брендами.
Зовсім молодий (на ринку з 2016 року) бренд CASTORE відрізняється швидкою та якісною розробкою спортивної форми. А ціна у компанії нижча, ніж у Nike, Adidas та Puma. “Ньюкасл”, “Астон Вілла” та “Вулверхемптон” підписали контракт з CASTORE і, на мій погляд, не схибили.
“Шефілд Юнайтед” віддав перевагу італійській компанії Errea Sport, яка з 1998 року пропонує якісний та комфортний спортивний одяг. І не лише футболістам. Клієнтами Errea є баскетболісти, волейболісти, регбісти та багато любителів спортивного способу життя.
“Евертон” одягає Hummel, одна із найстаріших датських компаній (на ринку з 1923 року). Знаменитий бренд займається не лише розробкою футбольної форми, а й бутс, спортивного інвентарю. Спортивне взуття – це перший продукт Hummel, який був представлений 1923 року в Німеччині.
“Крістал Пелас” уклав угоду з італійським брендом Macron, який одягає практично всі клуби Серії А та виступає спонсором європейських топ-команд.
Думаю, Adidas, Nike та Puma представляти не варто. Назву лише клуби АПЛ, які мають контракти із цими знаменитими брендами.
- Adidas – “Манчестер Юнайтед”, “Арсенал”, “Фулхем”, “Ноттінгем Форест”.
- Nike – “Ліверпуль”, “Брайтон”, “Тоттенхем”, “Челсі” .
- Umbro – “Борнмут”, “Брентфорд”, “Бернлі”, “Лутон”, “Вест Хем”.
Бутси
Бутси – один із найважливіших елементів форми футболіста. Кожен гравець ретельно вибирає спортивне взуття. Дуже часто топ-футболістам шиють індивідуальні бутси. Відповідно, контракт із виробником бутс укладає не клуб, а сам гравець. За такі операції футболісти одержують великі гроші.
Головна зірка АПЛ Мохаммед Салах бігає у бутсах Adidas, а його рахунок у банку збільшується щороку на 2,5 мільйона фунтів.
Олександр Зінченко до весни 2023 року виходив на поле у бутсах Puma. Але в березні українець переглянув свої ділові відносини, розірвав контракт із технічним спонсором “Манчестер Сіті” та став амбасадором Skechers Razor. Тепер Зінченко катає м’яч по полю у King Ultimate.
Ерлінг Холан із 14-ти років залишається вірним Nike. Взимку 2022 року термін контракту футболіста з американською компанією минув. За право укласти угоду з норвежцем виборювали всі провідні бренди світу. Холан не поспішав із відповіддю про співпрацю, тим самим підігріваючи фінансовий та рекламний інтерес. Нападник забивав голи у бутсах Adidas та Puma. У результаті через рік норвежець таки відновив ділові відносини з Nike, збільшивши свій щорічний дохід до 20 мільйонів фунтів.
М’яч
Один із найголовніших атрибутів футболу, безумовно, є м’яч. Перші м’ячі з’явилися у третьому столітті до нашої ери. У Китаї в шкіряну оболонку вкладали пір’я птахів та шерсть тварин. У Стародавньому Римі засипали пісок. Ну а перший справжній футбольний м’яч з’явився, звісно, в Англії. 1872 року Англійська футбольна асоціація затвердила стандарт м’яча, який використовується і сьогодні.
Не дивно, що немає жодного спортивного бренду, який би не займався виробництвом футбольних м’ячів. Кожна з компаній прагне укласти вигідний контракт із топ-лігами Європи. З 2001 року АПЛ співпрацює з Nike, постійно продовжуючи контракт. Але у 2023 році погляди на фінансові відносини між АПЛ та американською компанією розійшлися. У 2025 році закінчується термін чергової угоди та ера панування компанії на футбольних полях Англійської Прем’єр-ліги. Перший удар у сезоні 2025/2026 прийме на себе м’яч кампанії Puma, з якою АПЛ уклала довгостроковий договір, наслідуючи приклад Ла Ліги та Серії А.