Криптографічні грошові системи дедалі більше захоплюють світ. Безпечні грошові розрахунки, додатковий заробіток під час вкладення криптоденег у різні проекти зацікавлюють як бізнесменів, а й спортсменів. Футбол не залишається осторонь. Багато топ-зірок вже давно мають електронні гроші та освоюють бізнес-ідеї. Не відстають від сучасного світу і футбольні клуби, які віднедавна почали випускати свою власну криптовалюту. Пік розвитку припав на 2020 рік, коли весь світ та футбол закрилися на карантин через ковід. Саме тоді практично всі топ-клуби світу почали випускати фанатські токени. Проте історія токенів зародилася набагато раніше.
Звичайно, не лише відомі футбольні клуби та зірки спорту можуть створити свої токени або завести гаманець із криптовалютою. Сьогодні трейдинг стає популярним серед бізнесменів, педагогів, менеджерів. А для того, щоб вивести свої криптовалютні заощадження, достатньо зайти на обмінник usdt trc20. На сайті ви знайдете докладну інструкцію найкращих фахівців, як можна обміняти або купити тезер в Україні за вигідним курсом.
ПСЖ
У 2018 році ПСЖ оголосив про випуск токенів. Через деякий час французький клуб представив фанатські токени через інтернет-платформу Socios.com вартістю два євро. На офіційній сторінці у Твіттері ПСЖ пояснив, що кожен уболівальник клубу може придбати токени та за їх допомогою брати участь у різних обговореннях футбольного життя команди. Наприклад, віддати свій голос за найкращого футболіста матчу, за найкрасивіший гол нападаючого чи сейв голкіпера. У майбутньому вболівальникам надалася можливість голосувати за колір виїзної чи домашньої форми гравців. Ну і найцікавіше – виграти можливість особисто зустрітися з одним із гравців команди.
“Ювентус”
Слідом за ПСЖ оголосив про народження фанатських токенів “Ювентус”. На той час світ накрила пандемія коронавірусу. Ізоляцію футболістів та фанатів мінімальною мірою скрасили фанатські токени, які давали можливість підтримувати зв’язок. Купуючи криптовалюту клубу, уболівальники мали змогу брати участь у різних обговореннях матчів, що мали минулі, мати доступ до відео тренувань своїх улюблених футболістів (в домашніх умовах). А після того, як футбол повернувся на стадіони, але без уболівальників, криптовалюта дала змогу побачити матчі команди на сайті клубу у прямому ефірі. Мабуть, одна із найцікавіших пропозицій для власників фанатських токенів “Ювентуса” – вибір пісні, яка має звучати в момент забивання гола у ворота суперників.
Топ-футболісти та їх токени
У травні 2020 року екс-футболіст “Барселони” і мадридського “Реала” Луїш Фігу разом з португальським футболістом Рікардом Куарежмом (виступав за “Віторію Гімарайнш” на той момент) створили свою власну криптовалюту для вболівальників у всьому світі, яка дозволила в кожній школі всього світу, яка дозволила в кожній школі всього світу, яка дозволила в кожній школі всього світу. футбольний матч і битися з командою зірок світового футболу. Навесні та влітку 2020 року такий варіант спілкування вболівальників з футболістами був єдиним виходом із ситуації. За кращі створені моменти біля воріт віртуального суперника голи, відбори, дриблінг фанати отримували криптовалюту.
Екс-футболіст Рональдіньо створив свою особисту електронну валюту Ronaldinho Soccer Coin, яка легко вписалася у світ ставок та азартних ігор. Найкращий бомбардир ЧС-2014 та найкращий гравець Кубка Америки 2024 Хамес Родрігес, який виступає сьогодні за мексиканський “Леон” створив свій особистий токен JR10 для спілкування з уболівальниками.
Популяризація токенів набирає обертів і в українському футболі. Перші клуби, які таким чином підтримують тісний зв’язок із фанатами – київське “Динамо” та донецький “Шахтар”. Однозначно, настане час, коли кожен клуб УПЛ матиме свою криптовалюту, а для вболівальників буде ще один стимул пильніше стежити за тим, що відбувається в УПЛ.