Топові спонсори БК в Англійській Прем’єр Лізі

Найбільш поширеною практикою для англійських футбольних клубів є укладення контрактів з букмекерськими компаніями та онлайн-казино. Незважаючи на зусилля уряду Великої Британії за останні роки заборонити рекламу букмекерських контор на місцевих спортивних заходах, у цьому сезоні 8 команд АПЛ грають у матчах з логотипами букмекерських компаній на центрі свого екіпірування. Іноді вболівальники виступають проти співпраці з букмекерами, наприклад, прихильники “Евертона” цього року зібрали більше 20 тисяч підписів, вимагаючи від клубу розірвати контракт з Stake.com, проте клуб ігнорував прохання вболівальників.

EPL

“Вест Хэм” та “Евертон” – дві команди, які уклали найбільші угоди з операторами азартних ігор, отримуючи за це дохід у розмірі €11,3 млн на рік. Слід зазначити, що лондонський клуб підписав свою угоду ще до пандемії. Майже всі команди, які співпрацюють з букмекерськими компаніями, в прес-релізах зазначають, що ця угода стала рекордною в історії клубу.

Один з кращих букмекерів в Україні, це Паріматч, який спонсорував Челсі в АПЛ.

Які ще БК спонсорують англійські клуби?

Букмекерські контори завжди проявляли найбільшу активність в Англії. Вони спонсорують не тільки клуби, які грають в АПЛ або Чемпіоншипі, але й команди з нижчих ліг країни. Коли йдеться про футбольну еліту Великобританії, можна з упевненістю сказати, що майже всі клуби мають доходи від організаторів азартних ігор. Тим не менше, розгляньмо лише 8 команд, які мають букмекерів в якості титульних спонсорів. Для розміщення реклами на центральному місці футболки вони відвели відповідне місце:

  • “Вест Хэм” незмінно співпрацює з конторою BetWay.
  • “Лідс Юнайтед”. Груди гравців прикрашає логотип міжнародного онлайн-букмекера Sbotop.
  • “Вулверхемптон”. На футболці розміщена емблема англійської БК ManBetX.
  • “Фулхем”. Спонсором команди виступає компанія BetVictor.
  • “Кристал Пелас” уклала контракт з букмекером W88.
  • “Саутгемптон” розмістив по центру футболки емблему грального будинку SportsBetio.
  • “Бернлі”. Гравців у формі містять логотип БК LoveBet.
  • “Ньюкасл Юнайтед” віддало центр спортивної форми конторі FUN88.

У поточному сезоні 2020/21 в Англійській Прем’єр-лізі 17 букмекерів є партнерами різних футбольних клубів. У березні 2021 року представники футбольних команд зібралися на круглий стіл, щоб обговорити питання розміщення логотипів букмекерських компаній на формі. Це сталося після того, як британський парламент видав рекомендаційне рішення про заборону цього виду реклами.

Плюси та мінуси спонсорства казино та букмекерських контор

Критики висловлювали обурення щодо можливих негативних наслідків такого співробітництва, зосереджуючись на залежності (лудоманії). Але насправді не було доказів прямого впливу реклами та залежності, тому найбільші клуби Великобританії першими дозволили клубам носити футболки з відомими букмекерськими компаніями. Самі казино стали більше приділяти уваги контролю лудоманії, проводячи політику відповідальної гри та забезпечуючи відповідність вимогам різних країн Європи та Латинської Америки.

Розглянемо переваги та недоліки можливого партнерства між казино та спортивними компаніями.

Переваги:

  • Великі податкові відрахування, які можуть внести значний внесок у економіку держави.
  • Фінансова підтримка спортивних команд, яка може сприяти їх розвитку та привабленню нових шанувальників.
  • Проведення благодійних та соціальних заходів, які можуть допомогти підтримати місцеві громади та підвищити репутацію казино.

Мінуси:

  • Пропаганда азартних ігор може не сподобатись уряду.
  • Підвищена схильність до залежності.
  • Спостерігається зростання витрат пересічних вболівальників на азартні ігри.

Яка доля чекає букмекерів, що спонсорують англійські футбольні клуби?

Тут все буде залежати від наступних кроків британського кабміну. Якщо держава вирішить почати більш активно та жорстко боротися з букмекерами, тоді вони будуть вимушені скоротити фінансові вливання в футбол. Фактично їх присутність на ринку в якості футбольних спонсорів прямо залежить від того, чи будуть вони мати можливість використовувати фанатську базу клубів для розширення бази власних користувачів.

Висновки

Важко зробити окремий висновок про те, чи хорошо чи погано, що букмекери розширили свою діяльність в напрямку футболу. З одного боку, їхнє проникнення в спортивні команди може здатися неприйнятним, враховуючи їхню діяльність. З іншого боку, будь-яке фінансування спорту дозволяє йому розвиватися та будувати перспективні плани. До того ж, далекоглядні менеджери направляють кошти на розвиток дитячих та юнацьких спортивних шкіл, що в перспективі може допомогти виховати власних футбольних майстрів. Таким чином, таке співробітництво може бути корисним для розвитку футболу. Однак, варто пам’ятати про можливу негативну сторону залучення до азартних ігор та залежності від них, що потребує контролю та обережності.

Новини партнерів

Комментарии: