ФК “Карпати” модернізує свою роботу

В нашому футболі так повелося, що кожен клуб існує лише завдяки спонсорській підтримці. Зрозуміло, що без допомоги грошовитих людей не виживе жодна команда. А коли ці люди відмовляються вкладати гроші, команда припиняє своє існування. За час незалежних українських чемпіонатів таких випадків було чимало: шепетівський „Темп”, запорізьке „Торпедо”, олександрійська „Поліграфтехніка”…

На жаль, у нашій державі футбол великою мірою залежить від людей, які мають, м’яко кажучи, опосередкований стосунок до спорту, зате володіють грошима. А самі футбольні клуби не вміють і не можуть заробляти так, як інші у провідних європейських чемпіонатах. Там команда, яка не має за собою потужних фінансових структур, може зводити кінці з кінцями, лише продавши права на телетрансляції своїх поєдинків, реалізувавши абонементи й квитки і здавши в оренду рекламну площу навколо футбольного поля. А якщо вдасться виростити молодого талановитого гравця і потім збути його у багатший клуб, то клубний менеджмент можна вважати успішним.

У нас такого, на жаль, не має. Причин чимало, та найголовніша – те, що немає дієвого футбольного бізнесу. Що й казати, в Західній Європі телеканали пропонують клубам мільйони за те, аби ті дозволили їм транслювати матчі. У нас же все діється навпаки: телеканали особливо державні просять керівництво клубу… купити пальне, щоб ті могли пригнати техніку на стадіон. Просять купити відеокасети і дати по кілька гривень операторам і технікам, яких доводиться у неділю відривати від сім’ї і везти на стадіон. Нонсенс.

Зрозуміло, що такий „футбольний бізнес” рано чи пізно набридає підприємцям, які відмовляються від співпраці з клубами. В Україні вже багато років говорять про професійний підхід до футбольного менеджменту у клубах, однак окрім професійного вибивання грошей у спонсорів нічого не виходить. Футбольні клуби і далі лежать важким тягарем на плечах інвесторів.

То що робити? Єдиний вихід – змінити ставлення до роботи у футбольному клубі, стереотип мислення, вдатися до нових методів праці. Саме це нині пробує втілити в життя футбольний клуб „Карпати” – далеко не найбагатший в Україні. При клубі створено маркетингову компанію „Карпати Спорт Маркетинг” (КСМ), головне завдання якої модернізувати і систематизувати роботу клубу у напрямку футбольного маркетингу, а тим самим збільшити надходження до клубного бюджету.

Звісно, що спершу в умовах української економіки ці надходження будуть не значні, але початок зроблено. Компанія „Карпати Спорт Маркетинг” отримала статус ексклюзивного маркетингового партнера футбольного клубу, має право використовувати у своїй роботі запатентовану торговельну марку „ФК „Карпати”. У яких напрямках буде здійснювати свою діяльність новостворене підприємство? Нова структура буде працювати для того, аби забезпечити максимальні надходження до клубного бюджету від реалізації рекламних можливостей ФК „Карпати”, продажу телевізійних прав, квитків та абонементів, а також від випуску та продажу поліграфічної продукції, атрибутики і сувенірів. Вже є перші результати.

Особливо це стосується продажу абонементів – далеко не останньої статті доходів футбольного клубу. Цього року розроблено дуже гнучку і зручну систему продажу абонементів. Компанія „Карпати Спорт Маркетинг” ще задовго до початку другого кола випустила і почала реалізацію сезонних абонементів. І інтерес з боку вболівальників до придбання абонементів з кожним днем зростає. Особливий вплив на високий попит на цей вид продукції замовлений ще й тим, що кожен, хто придбав абонемент на друге коло 13-го чемпіонату отримує першочергове право придбання квитка на домашній матч (чи матчі) Кубка УЄФА Інтертото. Тобто кожний власник абонемента вже зараз буде мати заброньований квиток на єврокубкові поєдинки і не сушитиме собі голову над тим, як напередодні цих поєдинків дістати квиток. Адже вже зараз можна спрогнозувати чималий ажіотаж навколо майбутніх поєдинків команди „Карпати” в Кубку Інтертото. Тобто цілком ймовірно може виникнути проблема „зайвого квиточка”.

ФК „Карпати” стараються залучити якомога більше вболівальників з регіонів. Саме тому з кожного великого міста Львівщини у дні домашніх матчів „Карпат” курсуватимуть автобуси, які безкоштовно привозитимуть глядачів на гру і відвозитимуть їх додому. Це за умови, якщо вболівальник придбає абонемент за 80 гривень ( у найкращі центральні сектори), або квиток за 15 гривень. До речі, квитки і абонементи можна буде придбати не лише у Львові, але й на території Львівської області.

Також компанія „Карпати Спорт Маркетинг” розробила нові і гнучкі рекламні пропозиції, на які вже реагують рекламодавці. Особливо пожвавилися вони, коли команда заявилася на участь у Кубку УЄФА Інтертото. Вже зараз чимало підприємців бажає взяти участь у рекламних проектах ФК „Карпати”. Треба також зазначити, що фірми та підприємства, реклама яких супроводжуватиме ФК „Карпати” протягом другого кола звітного чемпіонату, також отримають можливість безперешкодно розмістити рекламу своєї компанії на стадіоні „Україна”. Вже зараз чимало рекламодавців виявляють бажання прорекламуватися на матчах Кубка УЄФА Інтертото.

Ще одним цікавим нововведенням КСМ є робота зі створенням мережі футбольних кафе та барів під назвою „Фан-клуб ФК „Карпати”. Лише два тижні тому оголошено тендер серед власників закладів громадського харчування, які використовуватимуть у своїй роботі торговельну марку клубу, а вже є відчутні результати. Станом на сьогодні вже можна стверджувати про те, що у таких містах Львівщини, як Червоноград, Сокаль, Кам’янка-Бузька та Рава-Руська незабаром відчинять свої двері для уболівальників дані заклади.

Створення компанії „Карпати Спорт Маркетинг” повинно усіх спонукати по іншому розуміти і ставитися до футбольного бізнесу. ФК „Карпати” є дуже привабливою торговою маркою на українському ринку і не тільки футбольному. Багата історія клубу, праця величезної кількості людей протягом цієї історії повинна нині вилитися у доходи. Головне, щоб багатотисячна армія вболівальників усвідомила, що „Карпати” – саме їхня команда, а клуб працює задля позитивних емоцій людей, які вболівають.

Источник: “Карпати”

Новости партнеров

Комментарии: