Помогите, воруют! ФФУ борется за свои права с коммерческими организациями

Cьогодні у медіа-центрі ФК „Динамо” Київ була терміново проведена спеціальна прес-конференція з приводу неправомірного використання суб’єктами економічної діяльності іміджевих та авторських прав Кубка світу ФІФА 2006 ТМ в Німеччині, Федерації футболу України та національної збірної команди України. У ній взяли участь перший віце-президент, виконавчий директор Федерації футболу України Олександр Бандурко та віце-президент ФФУ, глава правління СП „Україна Футбол Інтернешнл” Володимир Лашкул.

Відкриваючи прес-конференцію, Олександр Бандурко зазначив, що „національна футбольна збірна вперше в історії незалежної України виборола право брати участь у фінальному турнірі чесмпіонатцу світу з футболу 2006 року. Такого результату було досягнуто завдяки сумлінній роботі багатьох представників українського футболу – гравців, тренерів, вболівальників, організаторів, а також спонсорів та партнерів Федерації футболу України. Зазначене заслуговує гідного ставлення та поваги.

Кожний день, кожна година наближають нас до 9 грудня поточного року, коли в Лейпцігу відбудеться жеребкування фінального турніру чемпіонату світу ФІФА 2006 року в Німеччині.16 листопада визначаться всі національні збірні команди, що братимуть участь у фінальному турнірі чемпіонату світу ФІФА 2006 року в Німеччині. Підготовка до фінального турніру набирає обертів і в нашій країні. Готуються не тільки футболісти та тренери під керівництвом Федерації футболу України.

На жаль, ми маємо все більше і більше прикладів, коли в комерційних цілях неправомірно використовуться іміджеві та авторські права Кубку світу ФІФА 2006 в Німеччині, Федерації футболу України та національної збірної команди України.

По-перше, потрібно наголосити на тому, що тільки Федерація футболу України є членом Міжнародної футбольної асоціації. Як національна асоціація вона має відстоювати основні принципи проведення змагань під егідою ФІФА. Згідно з Регламентом проведення Кубку світу ФІФА 2006 в Німеччині, лише ФІФА, національні асоціації та компанії, яким ФІФА або національні асоціації на договірній основі надали дозвіл, мають право використовувати будь-які назви та ототожнення, пов’язані із зазначеною спортивною подією, з метою реклами, просування продукції та для інших комерційних цілей.

Але, на жаль, на фоні успіху національної збірної команди України з футболу низка підприємств і компаній створюють прецеденти використання іміджу футбольної збірної України та її гравців з метою просування свого товару чи торгової марки, пов’язуючи це з Кубком світу ФІФА 2006 в Німеччині та його логотипом без погодження з органом, який представляє інтереси чемпіонату світу з футболу в Україні, а саме Федерацією футболу України”.

„Конкретним прикладом недобросовісної і нечесної конкуренції на ринку стала організація та проведення інтерактивної стимулюючої гри „OLE OBOLON”, – зауважив Володимир Лашкул. – Тому наша прес-конференція зібрана не для вшанування героїв футбольного року, а обумовлена прикрими випадками без ліцензійних маркетингових комунікацій стосовно Кубку світу ФІФА 2006 в Німеччині, Федерації футболу України та національної збірної команди України, – підкреслив він. – Уболівальники звертаються до Федерації футболу України з запитами і вважають, що в ході проведення акції у споживача складається хибне враження про те, що торгова марка має відношення до організації Кубку світу ФІФА 2006 в Німеччині та є спонсором національної збірної команди України з футболу. Це продукт рекламного агентства „Адам Сміт Адвертайзінг” (PR-директор Наталя Березовська).

Крім юридичних питань, проблема стосується, перш за все, моральної сфери. Адже некрасиво використовувати імідж збірної у своїх власних комерційних цілях, не доклавши ніяких фінансових та моральних витрат до справи загальної перемоги.

Фактично має місце експлуатація щирого інтересу всіх українців до чемпіонату світу та національної збірної команди України з футболу в рекламній кампанії. Проведення інтерактивної стимулюючої гри є також порушенням прав офіційних партнерів та спонсорів Федерації футболу України.

Федерація футболу України та спільне підприємство „Україна Футбол Інтернешнл” закликають не спекулювати національними цінностями країни, почуттями вболівальників та не вдаватися до подібних дій. Це неприпустимо в цивілізованій маркетинговій практиці та йде врозріз з принципами етичного бізнесу.

Потрібно зробити все, щоб на території України всі суб’єкти економічної діяльності дотримувалися Регламенту проведення Кубку світу ФІФА 2006 р. в Німеччині, в статті 38 якого, зокрема, йдеться:

“ФІФА належать всі права, які стосуються торгових марок ФІФА і торгових марок Кубку світу ФІФА 2006, включаючи торгову марку „Кубок світу ФІФА 2006 ”, усі її переклади, офіційну емблему, офіційний талісман(-и), офіційні плакати та офіційний музичний матеріал, на загальній підставі. Тільки цими марками можна користуватися в контексті відбірних та фінальних змагань Кубку світу ФІФА 2006 відповідно до Умов ФІФА, які регламентують використання торгових марок національними асоціаціями-учасницями Кубку світу ФІФА 2006”.

Більше того, ФІФА прийматиме всі правові та будь-які інші міри, які визначить підходящими, з метою перешкодити та заборонити не уповноваженим компаніям комерційно ототожнювати себе з Кубком світу ФІФА або Кубком світу ФІФА 2006, або іншим способом використовувати ці торгові марки. Національні асоціації будуть допомагати ФІФА при прийнятті рішень відносно будь-яких зазіхань на інтелектуальну власність або організацію діяльності. Зокрема, у відношенні фінального змагання Кубку світу ФІФА 2006 , національним асоціаціям заборонено (і) продавати, виставляти на продаж або дозволяти будь-якій третій стороні продавати будь-які квитки за Інтернетом або (іі) використовувати або дозволяти будь-якому економічному суб”єкту (включаючи комерційні філії національних асоціацій) використовувати будь-які квитки для реклами, просування товару або будь-яких інших комерційних міркувань (включаючи винагородження, розпродаж за зниженими цінами та призи на змаганні, конкурсі або парі на скачках)”.

Згідно зі статею 48 Регламенту, ФІФА є власником авторського права на календар змагання, який укладено відповідно до положень чинного Регламенту.

Справді, футбол – це не тільки найпопулярніша гра та видовищне шоу, а й бізнес, який приносить його партнерам хорошу вигоду. І зараз, коли збірна України завоювала право взяти участь у чемпіонаті світу в Німеччині, у рекламодавців та спонсорів з’являються додаткові можливості для просування своєї продукції і послуг.

Федерація футболу України зацікавлена у розширенні кола партнерів та завжди готова знайти взаємовигідні рішення для добросовісного співробітництва компаній та Федерації на користь українському спорту та іміджу національної збірної команди України з футболу.

У нашої збірної багато спонсорів – і це компанії, які займають стійкі позиції на ринку. Наприклад, компанія „Самсунг” вже шість років є офіційним спонсором збірної України з футболу. Серед спонсорів треба відзначити „Укртелеком”, „Жиллетт”, Xerox, „ЛОТТО” та інших. Цього року підписано угоду з компанією „Київстар” і мобільний оператор став новим титульним спонсором національної збірної та Федерації футболу України.

Всі вищезазначені питання особливо актуальні зараз, напередодні чемпіонату світу-2006 – унікального шансу для нашої збірної. Крім того, як ви знаєте, Україна спільно з Польщею увійшла до трійки претендентів на проведення чемпіонату Європи-2012. І потрібно зробити все, щоб в Україні не порушувалися права міжнародних та національних спонсорів. Тому ще раз закликаємо до цивілізованого партнерства, як це прийнято у всіх європейських країнах.”

На прес-конференції оприлюднено також звернення Федерації футболу України та правління спільного підприємства ”Україна Футбол Інтернешнл” до керівників підприємств різних форм власності, суб’єктів підприємницької власності, представників друкованих та електронних засобів масової інформації стосовно захисту іміджевих та авторських прав Кубку світу ФІФА 2006 ТМ та національної збірної команди України з футболу.

ЗВЕРНЕННЯ

до керівників підприємств різних форм власності, суб’єктів підприємницької діяльності, представників друкованих та електронних засобів масової інформації

Уперше в історії незалежної України національна збірна команда з футболу виборола право брати участь у Кубку Світу ФІФА 2006 в Німеччині. Такий результат був досягнутий завдяки сумлінній роботі багатьох представників українського футболу – гравців, тренерів, вболівальників, організаторів, а також спонсорів та партнерів Федерації футболу України. Високі досягнення нашої збірної заслуговують гідного ставлення та поваги. Але на фоні цього успіху деякі рекламні агентства та суб’єкти економічної діяльності створюють прецеденти використання іміджу Національної збірної команди України з футболу та її гравців у прагненні просування свого товару чи торгової марки пов’язуючи це з Кубком світу ФІФА 2006 року в Німеччині та його логотипом без погодження з органом, який представляє інтереси Оргкомітету цих змагань на території України, а саме Федерації футболу України. Можливо, не усвідомлюючи цього, рекламні агентства та суб’єкти економічної діяльності своїми рекламними акціями, в яких використовується щирий інтерес всіх українців до Кубку світу ФІФА 2006 року в Німеччині та їхня гордість за свою країну, через невмілу та неправову експлуатацію образу мундіалю-2006 і національної збірної команди України з футболу тим самим порушують права офіційних партнерів та спонсорів Федерації футболу України. Так, у продажу з’явилася безліцензійна сувенірна та друкована продукція (вимпели, плакати, календарі, портрети гравців, журнали) з використанням лого Кубку світу ФІФА 2006 в Німеччині і фотографіями гравців національної збірної команди України. Вправні ділки, використовуючи привід в обхід законодавства України та регламентних норм ФІФА, намагаються отримати миттєві дивіденди.

Федерація футболу України та спільне підприємство „Україна Футбол Інтернешнл” звертаються до всіх, хто причетний до рекламного ринку та маркетингових комунікацій, не спекулювати національними цінностями країни та не вдаватися до дій, які йдуть у розріз із цивілізованою маркетинговою практикою та принципами етичного ведення бізнесу. Адже завжди можливо знайти взаємовигідні рішення для добросовісної співпраці зацікавлених сторін задля розвитку українського спорту, іміджу національної збірної команди України з футболу та інтересів самих суб’єктів економічної діяльності.

Федерація футболу України та спільне підприємство „Україна Футбол Інтернешнл” сподіваються на розуміння і закликають всіх ділових людей країни будувати маркетингові активності, керуючись цивілізованими принципами та підходами до співпраці. Адже тільки партнерство в рамках правого поля та регламентних норм ФІФА, створюють умови для подальшого розвитку футболу, виховання нового покоління футболістів, створення гідних умов для їхньої підготовки та нових досягнень. У разі спроб подальшого порушення іміджевих та авторських прав Кубку Світу ФІФА 2006 року в Німеччині, національної збірної команди України з футболу, та Федерації футболу України, їхніх офіційних партнерів та спонсорів ми залишаємо за собою право захистити їхні інтереси на підставі регламентних норм ФІФА, законодавства України як в судовому порядку так в у публічних обговореннях та заявах.

Федерація футболу України

та її ексклюзивний комерційний представник

СП „Україна Футбол Інтернешнл”

Источник: ФФУ

Новости партнеров

Комментарии: